Monday, February 7, 2011

aku menyesal..

perlukah kita mengenag sesuatu yg telah berlalu??
kadang2 ianya perlu,,sebagai peringatan agar kita tidak melakukan kesilapan yg sama pada masa hadapan...walau kenyataannya menyakitkan hati kita..tapi sedarlah duhai insan..kita cuma hamba yang lemah..yang tak mungkin akan terlepas dari ujian dari TUhAN yang MAHA KuAsa...setiap yang menyakitkan itulah yang akan menjadi penawar di masa hadapan...yang akan sentiasa menjadi benteng kepada diri agar lebih berwaspada...juga..lebih sedar bahawa kita cumalah manusia yang hina..lahir dari stitis air mani..siapa kita untuk mengelak dari di uji..

kenapa perlu takut dgn ujian..apakah kau tidak mahu TUhan Mu mENGUKUR tahap KeImAnAnmu itu...

sabarla duhai insan...Allah yang Maha MenGetAhUI itu sedang memerhatikan mu...sedang mnuggu rintihan mu...rindukan tangisan airmata mu...kerna dia tahu...hambanya telah leka dan lalai...hambanya banyak dosa...secalit kesakitan itu hanyalah sebagai penghapus dosa2 mu yang lalu...

wahai insan...masih ingatkah kau pada ayat2 cintaNYA...
masih tergiang2kah di telingamu dgn ayat2 suciNya...
msih basahkah bibirmu mgalunkan kalimah2 indahNya...
apa kau lupa...
akan penciptamu...
akan kekasihmu yg satu itu...

''ya benar...aku talah banyak lalai...
dengan pelbagai dosa...
aku telah jauh dARINYA...
dan sekarang aku malu..
malu untuk berhadapan dgn kekasihku itu..
kerna dulu aku telah menigggalkanNYA..
hanya kerna cinta insan yg sama jijik,berlandaskan nafsu serakah....
aku lupa aku milik NYA..
aku lupa bahawa aku telah punya cinta,...
cinta abadi yg tiada tandinganNYa...
yg pasti tidak akan pernah mengecewakanku...
aku lupa kecintaanku padaNya..

akhirnya aku sedar..
setelah DIA melihat aku semakin jauh tersasar dri landasanNYA..
cintaNya telah menarikku kembali..
untuk kembali pada cinta yg suci ITU lagi
betapa besar cintaNya padaku..
sedangkan sebelum ini aku buta,,
aku pekak..
aku tuli..
dgn cahaya kasih NYa..
apa yg kau kejar wahai diri?!!
dunia!
nafsu!
apa kau kira Dia tidak mampu mengambil semula apa yg telah diPINJAMKAN padamu!!
hati kau itu..
cuma pinjaman dariNYA..
jika dia mahu bila2 masa saja Dia mampu menariknya semula..
tapi kau tahu knpa Dia X BUAT mcm tu??
sebab Dia CINTAKAN KAU..SAYANGKAN KAU..

ya ALLAH...
ampunkan aku..aku leka selama ini...
aku lalai..
aku lupa dgn CINTA mu...
terima kasih atas hidayah Mu ini
sekali lagi kau menyelamatkan ku dari DUNIA PalSU itu...
sekali lagi kau menyedarkan aku...Kau MENGEJUTKAN AKU DARI TIDUR YANG LENA...
dari mimpi InDah yg tiada kenyataannya..
kerna mimpi sebenar hanyalah milik mu...
ujIANMU itu jelas mmbuktikan..
aku bukan hamba yg layak menerima syurga YG KAU janjikan..
aku dapat lihat imanku senipis rambutku...
apa aku layak digelar hamba MU

ya Tuhan...
aku ingin cintamu lagi...aku ingin rasainya lagi...
aku mnyesal...namun sesalan itu tak berguna...aku bodoh..ampuniku..trima taubatku...kurniakan cahaya cintamu lagi..selamatkan aku YA ALLAH...aku tidak mahu terleka lagi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...