Sunday, January 8, 2012

kisah benar~ berubahnye seorg mat rempit....krna UAI

Aku Mat Rempit...Pengikut Ustaz Azhar

Petikan dari sebuah Facebook seorang anak muda Terengganu
(  Diedit serba sedikit supaya mudah difahami)

 Sebagai MAT REMPIT berjaya...aktiviti malam aku sering dipenuhi dengan 
aktiviti  berlumba mutor dan menghuru harakan bandar kuala terengganu 
sambil bawak awek(minah rempit). 


Bagi aku itu adalah satu bentuk hiburan yang amat menyeronokkan dan kene 
dengan jiwa remaja. Siang malam..HIDUPKU hanyalah pada mutor 125Z meroh, 
no plat BGH 12**.  Awek ku DENGAN free hair dan pakaian DOP cukup kain 
akan selalu menjadi pembonceng tetap aku setiap malam. Namun aku bersyukur
 kerana tidak terjebak dengan DOSA ZINA(hampir TERJEBAK) dimana terlalu 
ramai saeng2 seangkatan ku tewas dengan NAFSU serakah. Mungkin Allah S.W.T 
masih sayangkan aku.




SERIUS aku mengaku 24 tahun hidup, aku memang dop kenal tikor sembahyang...
apatah lagi nok GIsurau bala atau majlis ilmu..JAUH...Ayoh ngan MOK aku 
dop tahu nok buat mende(buntu).. bebelan MOK dan penampOr singgang AYOH
 jadi rutin harian aku  ..
BUKAN niat aku untuk membuka AIB aku ATAU sesiapa...tapi hanya sekadar
 BERKONGSI dengan saeng2..



 Aku mula KENAL dengan Ustaz Azhar pada  awal 2008. CERITANYE..
 Aku secara DOP SENGAJA terdengar kuliah Ustaz yang dipasang di VCD Player 
oleh AYOH. Mase tu aku dup dalam bilik..Ayoh aku sengelen(sengaja) pasang kuat..
.nok cyco aku..NOK SUH AKU DENGOR.. Aku masih ingat lagi 
AYAT Ustaz Azhar yang MENARIK perhatian aku untuk terus mendengar
 kuliah beliau(padahal selama ni,,,dop pernah seumur hidup..aku minat Kuliah 
agama yang  mengantuk dan bosan...jiwa rempit la SANGAT)..KATA USTAZ AZHAR...


'' Mung nok jadi mat rempit, jadi artis ker,,jadi mende2 pown..dop SALOH..
 Tapi dengan syarat kene ikut syariat Islam..Doh nok uat guane memang mung wahi 
bawok mutor laju...Islam dop sekat...asalkan time semayang,,mung sembahyang...
time gi surau...mung gi surau...NABI pown suh ayah2 ajar anok2 nek kuda...
KUDA zaman lening mutorsikal r.."

satu agi..


"Mung nok bawok orang puan atah mutor dop saloh..BULEH...tapi 
dengan syarat...mung letok ayah orang puan tu tengoh2..."HAHA

  Jadi mat rempit dop saloh!!..selama ni mat rempit sokmo(selalu) dicop
 sebagai musuh utama negara..JAHAT...dop layok buat NATU(MENANTU)..
tak dop Mase depan..PERAGUT...Punoh..TAPI tiba2 seorang Ustaz KABO(beritahu)
 bahawa jadi MAT REMPIT dop saloh...tapi kene semayang...kene gi sura bala( surau dan balai)..BULEH TAHAN GOK USTAZ NI..lawok spontan dan contoh2 hok Ustaz
 beri memang kena dengan situasi..MUDOH PAHAM..aku jadi ketagih..Aku CARI 
video Ustaz Azhar dari member2...aku bluetooth..letak dalam Nset aku
 (selama nim dup bluetooth B*** sokmo) .


Aku SHARE plop dengan member2 lain. Aku share bagi ker AWEK aku...
Aku dop MISS gi dengar kuliah Ustaz Azhar terutama di sekitar 
Kuala Terengganu...Surau Pok Tuyu, Surau Flat Gelung Bilal, Surau Ladang, 
surau wan esah dan lain jadi tempat wajib ( dulu kalu lepah garib(magrib)...
batu burok, durian burung, wakaf beruas, jalan airpot jadi kewajipan) . 
Alhamdulillah, aku mula SOLAT cukup lima waktu...aku tahu mok ngan
 ayoh aku suke sangat tengok aku beruboh...sebab sebelum gi kuliah 
Ustaz Azhar..dapat duit isi minyak rm 20..masyuk..huhu..mungkin  gembira
 bedooh(teramat) tengok aku beruboh..siap SPONSER minyak 2T agi bulan2.
.selama ni dop bau laa...


Hok paling aku suke...awek aku pakai tudung doh..name yer Fatin
 (bukan name sebenor..tapi memang COMEL r boh..tengok ayat r..haha) ...
siap paka baju kurung sokmo..dop NGEPONG doh mutor ngam aku...
sebab aku kate ker dyer...lau mung nok nek mutor ngam aku..
mung kene ajok AYOH mung etek..hahaha. Sebab Ustaz Azhar kabo..
nok couple dop saloh..asalkan kene niat nok uat BINI ..pahtu lau jup
e jangan dup pegang2 r..jangan jupe tempat tak dop orang...sebab mung 
nok uat bini kam...kene jage r MARUAH bakal bini mung...InsyaAllah..2/4/2012..
aku nok nikoh dengan dia...jeput mari belake neh...rumah depan Keda Sabasun..hahaha


GituLA serba sedikit kisoh aku...PENANGAN USTAZ AZHAR.
.memang sangat hebat..bayangkan pok sedare aku( adik ayoh) 
hok dulu seorang penagih dadoh tegar...kini molek2 ade jadi pengikut
 setia Ustaz Azhar...siap dapat kawin dengan ustazah agi...dapat pulop
 kerje sedap...BERKATnya kalu saeng ngan ULAMA'...berapa RAMAI ARTIS
 yang berpusu2 berhijrah hasil penangan Ustaz Azhar.. BOB lokhman, 
Sham kamikaze, Iwan dandut, Bob Kuman, dan Wahid Senario
(sekadar sebut beberapa nama)...akhir kata..JOM GI KULIAH...kikikiki...


dop seke pando gok aku uat karangan...spm..BM cukup2 makan.
.mitok maaf banyak kalu dop paham..


Ya Allah Ya Tuhanku...banyok dosaku PadaMu ya Allah...
Aku Mohon Keampunanpu YaAllah...Kekalkan aku dalam Hidayahmu.
janganlah engkau pesongkan hati Hambamu ini...setelah Engkau beri petunjuk..
tempatkan aku dalam
 kalangan orang2 yang beriman ..Ya Allah...Matikanlah aku dalam iman...
AMIN(mohon sahabat doakan)


ADMIN: Orang Muda sebenarnya nak kepada Agama..tapi kerajaan
 Umno Beend bodo macam Lembu...Ustaz.. dia dok beri NGAJOR...
hiburan 24 jam...ARTIS beri sokmo permit..KALU BULEH,,,
suruh artis buat konsert MAKSIAT tiap hari..PUNOH ranoh HABIS budok2 muda...
BODO KE CERDIK??


SEKIAN.......

ps:dari atas smpi admin tu adalah di copy paste ye...^^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...